söndag 7 november 2010

Fortfarande oklart

Igår kväll fick jag en del brunaktiga flytningar och nu under morgon börjar det komma en del rostbrunt blod. Inte så att det rinner utan när jag torkar mig. Vet fortfarande inte vad jag ska tro. Det är inte en vanlig mens i alla fall utan jag antar att det är en graviditet som är på väg i missfall eller en nidationsblödning eller annan blödning i tidig graviditet. Har suttit och säkt på nätet nu under morgonen och blödningar verkar vara ganska "normalt". Det är så ovist och jobbigt detta. Har fortfarande inte tagit ett graviditetstest eftersom jag tänkt att det är för tidigt. Är jag gravid så borde jag vara i 3+4. Hade tänkt vänta till mitten på nästa vecka och kola eftersom jag beräknade att mensen borde komma på onsdag om jag får någon.



Hur vet jag att jag är på väg att få missfall?

De tydligaste tecknen är mensliknande smärtor och kraftiga blödningar eventuellt med inslag av koagulerat blod. Du kan dock få missfall utan att veta om det, i synnerhet under den tidiga delen av graviditeten. Många kvinnor tar fel på ett missfall och en försenad menstruation.






Vad är stänkblödning och är det normalt?

Stänkblödning är en lätt blödning från slidan som liknar mens, men är mindre riklig. Blodet varierar i färg från rött till brunt.



Det är helt normalt att känna oro om man får småblödningar eller stänkblödningar. Men för det mesta är det inte förknippat med något problem och det är vanligt under graviditetens första veckor. En fjärdedel av blivande mammor har någon form av blödning i första trimestern.



I många graviditeter är småblödningar något som sker utan att man vet varför och utan att det följs av några problem. Men det kan vara tecken på något mer allvarligt, t ex missfall. Det är orsaken till att det är bäst att berätta för din barnmorska eller läkare.´





Har kopierat in ovanstående texter från www.babycenter.com
Mina fltningar/blödning är roströda och bruna, har inte haft något klarrött blod och heller inget mörkrött blod. Däremot har jag ju haft ett tidigare missfall och då började det precis så här så det är svårt att eta vad man ska tro. Men det sägs ju att hoppet är det sista som överger en så jag får väl försöka hålla fast vid det ett tag till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar