måndag 2 januari 2012

Planeringssamtal och undersökning på SMV

Idag var det äntligen dags för besöket på SMV. Vi fick träffa en läkare som undersökte mig och diskuterade kommande igångsättning. Tappen varframåt och förkortad men läkaren ville gärna att lite mer ska hända innan igångsättningen för att förlossningen ska gå snabbare och lättare. Har fått en ny tid på onsdagmorgon och då är det förhoppningsvis dags. Ska då börja med en kurva och sedan blir det ny undersökning. Förhoppningsvis har något mer hänt och förhoppningsvis finns det plats på förlossningen så jag blir inlagd. Vill inte behöva vänta mer än nödvändigt. Läkaren kände och tryckte ganska ordentligt i mig så jag hoppas att det kan underlätta också. Efter besöket på SMV hämtade vi barnen och åkte till Leklandet. Passade på att gå i trappor, åka rushkana och knata runt mycket. I morgon blir det en tur till IKEA. Nu ska det bli bebis snart. Varken vill eller orkar vänta så mkt längre.

fick tillbaka min uppsats också från handledaren idag och hon tyckte att den nart är färdig för seminariebehandling/opponering. Så skönt! Hon hade bara 12 kommentarer på mina 40 sidor och de har jag tagit tag i. Det var bara småsaker så det var skönt. Ska lägga till lite i diskussionen i morgon som hon tipsade mig om och sedan skickar jag iväg den igen. Skönt att den är såpass klar inför bebisens födelse.

2 kommentarer: