onsdag 4 januari 2012

Ny tur till SMV, bröllopsdag och uppsats som får gå upp på opponeringen

I morse var det åter dags för att besök på SMV. Det första jag fick reda på när jag kom dit var att det var fullt på förlossningen och att det därför inte skulle kunna bli någon igångsättning idag. Blev så ledsen. Hade varit vaken i stort sett sedan 4 på morgonen och kände mig totalt slut både psykiskt och fysiskt och ville därför få det gjort idag. En läkare undersökte mig i alla fall och hon trodde att det mycket väl kan komma igång av sig själv. Detta i och med att tappen var mjuk och halvt utplånad. Jag var dessutom öppen dryga 2 cm. Hon gjorde en hinnsvepning för att hjälpa det ytterligare på traven. Har känt ett ordentligt tryck neråt idag och har ont både fram och bak i ryggen. Börjar dessutom få en del sammandragningar så det återstår att se vad som händer. Om inget hänt att sig själv ska jag ringa till förlossningen i morgon bitti och kola om det finns plats vilket jag innerligt hoppas på.

Firar 9-årig bröllopsdag med mannen min idag. Hade hoppats få ett Pyre i bröllopspresent och dygnet är ju inte slut än. Fick i alla fall en annan bra bröllopspresent. Fick reda på av min handledare att min uppsats är klar för opponering/seminarie. Så skönt att ha fått det beskedet innan Pyret är här. Har jobbat med uppsatsen under veckan och gjort de sista ändringarna. Kan om jag vill finslipa ytterligare men behöver iså fall inte skicka ändringarna till min handledare. Nästa fredag är det dags att byta uppsatser och den 18:e är det opponering.

Håll gärna tummarna för att förlossningen sätter igång eller att det finns plats i morgon. Vill inte behöva vänta längre. Det tar på krafterna och jag behöver ha krafter för att klara av förlossningen.

2 kommentarer:

  1. Båda tummarna är dina nu inför förlossningen. Hejja hejja åh vad mysigt!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Nu är hon här :-) Kram

    SvaraRadera