söndag 1 januari 2012

Nytt år

Vi andra klarade oss från magsjukan så vi firande in det nya året igår hos en grannfamilj. Det var trevligt och alldeles lagom. Vi var 6 vuxna och 6 barn + Pyret i magen :-) Fick en massa god mat. Mamman och dottern i huset är vegetarianer så de hade gjort i ordning en vegetarisk buffé med en massa gott. Spett, pajer, grönsaker, röror, bakad potatis, potatisgratäng och annat. Jag hade gjort plättar och minipizzor som jag tog med, främst med tanke på barnen. Vår äldsta är inget grönsaks/vegetariskt fan så jag tänkte att det är lika bra att ha med lite annat också så man vet att de får i sig. Vid tolv-slaget sköt vi raketer och barnen fick skicka upp varsin stor lykta mot himlen. Sedan tackade vi för oss. Det kändes som att det räckte. Barnen och jag behövde sova så vi gick in och la oss. De somnade vid ett-tiden i natt och minstingen sov till klockan var 10.45 i morse och den större väckte vi strax efter elva. Är helt chokad över vad bra de sover. Den lilla brukar göra det men den stora slår nya rekord hela tiden. Undrar hur länge on sovit om hon fått sova tills hon själv vaknade. Kände att det räckte med elva för de behöver ju komma isäng igen i kväll. Själv så tillbringade jag morgonen med värkar från klockan 9 och ca 1,5 timme framåt. Det var de värsta värkarna hittills. De kom med 1-2 minuters mellanrum och varande i 1-2 minuter men sedan så la de av. Det är riktigt psykiskt påfrestande att ha en masssa värkar och sammandragningar men att det sen inte blir något mer. En stor anledning till att jag vill bli igångsatt är ju att jag ska slippa vara hemma med värkar utan istället befnna mig på sjukhuset där jag kan få hjälp och stöd direkt. Ska ta upp detta när vi ska iväg i morgon. Vill verkligen få detta gjort nu och inte behöva vänta längre. Det tar på krafterna. Jag hoppas verkligen att dessa värkar och sammandragningar fört med sig att något börjat hända så att läkaren anser att jag är redo för igångsättning utan att jag behöver böna och be om att slippa vänta längre. Det återstår att se i morgon. Om inget hänt innan dess vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar