måndag 20 december 2010

Så var det över för denna gången

Så är då graviditeten över, den lille finns inte längre i magen, och alla graviditetssymtom är borta. Själva skrapningen gick över förväntan, i alla fall fysiskt. Blödde bara lite samma dag och hade i stort sett inte något ont. Plaströret i armen gjorde ondare än magen när jag vaknade upp efter narkosen. Har dock varit oerhört. Sov och vilade i stort sett hela fredagen och även lördag förmiddag. Det har väl både med narkosen att göra men också att många spänningar släppt och att det är psykiskt jobbigt att gå igenom ett missfall och en skrapning. Hade ju gått ca 1/4del av graviditeten och sen så är det helt plötsligt över. Det kommer ta tid att komma över, jag hajar till för varje gravidmage jag ser och har mest hållit mig hemma under helgen. Är dock glad att jag valde skrapning och inte tableter. Det känns helrätt för mig och skulle denna situation bli aktuell igen skulle jag välja det samma. Jag vill inte vara hemma med magsmärtor och blödningar och se det hela komma ut. Jag tror att det, för mig i ala fall, skulle vara mycket jobbigare och ta längre tid att komma över. Nu gäller det att försöka ta nya tag och hoppas på att det går bättre nästa gång och att det inte dröjer för länge innan jag blir gravid igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar