fredag 6 april 2012

Bloggpaus och bloggtorka

Det blev en betydligt länge bloggpaus än vad jag hade tänkt. Dagarna har försvunnit i ett rasande tempo och jag har liksom inte haft lusten att skriva av mig. Bloggen har varit ett oerhört stöd för mig på resan mot Pyret men när hon kom tappade jag på något sätt lusten att blogga. Har funderat mycket på vad jag ska göra med bloggen. Om jag ska ha den kvar eller lägga ner det hela. Har ännu inte bestämt mig. Kommer nog ha den kvar men jag är i dagsläget osäker på hur mycket jag kommer skriva.

Mycket har hänt sedan sist. Jag har fått min examen och Pyret har hunnit bli tre månader. Livet med Pyret och resten av familjen är underbart och jag njuter av att vara föräldraledig. Visst har det varit och är fortfarande tufft från och till att gå från en tvåbarns- till en trebarnsfamilj då det stundtals är svårt att hinna med dem alla tre, min man, mig själv och allt annat som finns runtomkring. Framförallt Pyrets först levnadsmånad då jag även hade skolan att tänka på samtidigt som vi höll på att lära känna vår nya familjemedlem. Hon är en bestämd liten dam men ack så charming. Hon "pratar" för fullt och lyser upp när hon får syn på oss. Hon börjar få mer och mer vanor och det blir också lättare att "läsa av" vad det är hon vill. Ibland skriker hon men inte alls så mycket som i början då hon ofta var gnällig och skrikig på kvällarna. Nu är det mest om jag inte är tillräckligt snabb då hon är hungrig eller om hon är trött. Hon sover bra men har sina bestämda idéer gällande sömnen. Det har aldrig fungerat bra att lägga ner henne då hon somnat under dagarna utan då vill hon fortfarande sova på mig eller mannen. Vagnen gillar hon också men det gäller att vara beredd att gå ut och vyscha ett antal gånger. Hon vaknar ofta efter ca 45 min men så länge man är snabbt framme och vyschar så brukar hon somna om igen och kan sova ett par timmar. På kvällarna och nätterna går det dock bra att lägga ner henne och hon sover i sitt eget rum i sin egen säng sedan ett par veckor. Vaknar och vill äta 1-3 gånger/natt (oftast 2 el 3 gånger) och somnar sedan om.

Jag har även varit dålig på att kommentera andras bloggar men det betyder inte att jag inte läser dem. Har ett par jag följer, det blir dock inte lika mycket datortid som tidigare. Detta var en liten uppdatering från mig....får se om det blir fler snrt eller inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar