lördag 12 februari 2011

Funderingar

Jag har funderat en del de senaste dagarna kring det här med ÄL, mens, graviditet och bebis. Som det är just nu så kan jag inte bli gravid med tanke på att varken ÄL eller mens verkar vilja dyka upp. Det har gått drygt 8 veckor och ingenting händer. Jag trodde faktiskt att jag hade stor chans att vara gravid nu. Mitt problem verkar inte vara att kunna bli gravid, för det har jag blivit 4 gånger. Utan prblemet handlar nog i stället om att jag har långa cykler med långt mellan gångerna jag har ÄL och mens. För tillfället verkar jag inte ha någon menscykel alls. Jag hade sett fram emot att längta efter bebis men just nu är jag bara frustrerad och ledsen och ju mer tiden går desto jobbigare blir det. Har inte varit riktigt lycklig sen vi bestämde oss för att försöka. Inte ens när jag fick mitt pluss eftersom jag samtidigt hade bruna och blodblandade flytningar vilket påminde mig om mitt tidigare MA. Mina tankar har kretsat kring att ta en paus, att försöka ta ett break från detta försök till att skapa ett nytt litet liv för i dagsläget går det inte. Ska nog vänta tills jag varit på KK och se vad de säger och hittar där och sedan ta ställning till hur vi ska fortsätta. Det är inte lätt att koppla bort tankarna men jag måste försöka för annars blir jag galen. Jag ska försöka fokusera på det positiva och fina jag har i livet. Jag har ju trots allt två underbara tjejer och lyckas vi inte igen så gör vi inte, eller så kanske vi gör det någongång. Båda tjejerna har blivit till när vi slutat fokusera så mycket på att bli gravid, när vi sagt att nu lägger vi ner detta och blir det så blir det. Det är inte därför jag tillfälligt lägger ner denna gång utan det gör jag för att avvakta svar från KK och för att försöka må lite bättre igen. Blir ständigt påmind av vänner och släkt som fått/ska få barn och av bloggar jag följer där fler och fler nu får sina plus. Jag är verkligen jätte glad för deras skull. Vissa var oplanerade andra noggrant planerade och de var alla efterlängtade och jag förstår att glädjen är stor i dessa familjer. Jag har beställt både ÄL-test och graviditetstest på nätet men ska försöka lägga dem på hyllan ett tag åtminstone tills jag varit på KK och förhoppningsvis får jag där hjälp med att få igång mens och ÄL igen. Ibland undrar jag om jag har rester kvar från mitt MA eller om det är cystan som spökar, eller har jag kanske fått PCO eller vad är det som händer i min kropp egentligen. Den enda ordentliga mens jag haft de senaste 7 mån var 27sep och det är evigheter sedan. Om jag åtminstone har ÄL och mens så finns ju chansen och möjligheten att bli gravid oavsett om jag planerar det med ÄL-test eller bara låter det bli som det blir. Vid regelbunden mens har man ju ungefär en chans i månaden och hur många har jag haft.........jo 2 st sedan i juli förra året :-( ena gången lyckades vi ju då pricka in men det ledde till MA. Ja det får helt enkelt bli ett uppehåll nu tills jag varit på KK så får vi se vad som händer sen, det som sker det sker. Är just nu väldigt svårt att påverka det som händer med kroppen men om någon har några tips tas de tacksamt emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar